piątek, 25 lipca 2014

Łowicz



Kolejne wyzwanie podróżnicze sprawiło, że znów wróciłam pamięcią do lat dziecięctwa.
W Łowiczu spędziłam wiele wakacji. To miasto, w którym wychowywała się siostra mojej mamy.
Jeździłam tam do moich kuzynek.
Adrenalina, która towarzyszyła nam gdy wybieraliśmy się do sąsiadów na pachtę na nowo ożywa, gdy przypomnę sobie tamte czasy. To dopiero były ekspedycje!
Gdy zamknę oczy widzę jak beztrosko chlupiemy się w ogromnej balii. Krople rozpryskanej wody są niemal wszędzie, w słońcu błyszczą niczym iskierki. Orzeźwiająco działa na nas kąpiel i zaraz potem biegniemy na chłodnik cioci. Mmm, co za smak, zsiadłe mleko z rzodkiewką, botwinką i koperkiem, za takimi wspaniałościami tęsknię.
Przypominają mi się stroje ludowe. Nie raz byłam w skansenie, podziwiałam  Nie raz miałam możliwość utonąć w tych cudownych barwach, dotykać zwiewnych materiałów, przymierzać kolorowe spódnice, które pięknie falowały podczas moich wywijasów. Widzę, jak mama trzyma mnie wysoko za rękę, a ja z uniesioną do góry głową okręcam się wkoło by wprawić w tan falbany. Nade mną wiszą kolorowe pająki, sprawiające wrażenie jakby do pokoju wpadła tęcza (spotkać je możemy jedynie w Łowiczu, to nasze dobro kulturowe). Otwieram oczy i znów jestem w swoim pokoju, siedzę z kawą przed laptopem i piszę dla Was. Miło było cofnąć się znów do czasów beztroskiego dzieciństwa.
Kolorowe stroje łowickie były moją inspiracją do wykonania bransoletki. Żadne z ludowych kostiumów nie wprawiają mnie w zachwyt tak, jak łowickie. Słoneczny żółty, szlachetny granatowy, krwista czerwień i soczysta zieleń - to idealny duet, który dodaje energii, poprawia nastrój i budzi chęć do życia.

Zdjęcie znalezione TU

Zdjęcie pająka znalezione TU




KREATYWNY KUFER


Bransoletkę łowicką zgłaszam na wyzwanie w Kreatywnym Kufrze. Jednocześnie oświadczam, że jest to praca nowa, nigdzie wcześniej niepublikowana. Jestem jej autorem, posiadam do niej prawa autorskie oraz jestem świadoma, że w przeciwnym przypadku łamie prawo opisane w Ustawie o prawach autorskich ( Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.).

2 komentarze: